3 Ocak 2018 Çarşamba

Evde Saç Boyarken Nelere Dikkat Edilir? Saç Boyama Nasıl Yapılır?


Bugün ki konumuzu saç boyama üzerine seçtim, umarım sizlere faydalanabileceğiniz bilgiler sunabilirim.

1) Saç boyası çeşitleri
2) Saç boyama da dikkat edilmesi gereken hususlar
3) Saç boyama prensipleri

Bu 3 başlık altında konumuzu işlemeye karar verdim. Daha önce de bahsettiğim üzere sizlere saçın pul tabakasını açar da içerisinde tutunan pigmentleri şöyle yapar da falan da filan da ... Diye teknik bilgilerle boğmak istemiyorum. Burada anlaşılabilir, ilkokul mezunu bir insanın da üniversite mezunu bir insanında anlayabileceği ortak bir dilde konularımızı işlemek istiyorum. Dilerseniz hemen 1. başlığımız olan saç boyası çeşitlerinden bahsedelim.

En çok kullanılan saç boyası çeşitlerimiz "Amonyaksız, bitkisel ve Amonyaklı (yani klasik olarak marketlerden aldığınız köpük ve ya tüp boyalardır)"

Bu 3 çeşit boyadan hangisini uyguladığınızın bir önemi yok detaylara takılmayın. Öncelikle bilmeniz gereken bir kaç ufak tefek püf noktayı vermek için 2. başlığımız olan Saç boyama da dikkat edilmesi gereken hususlara geçiyorum.

Saçınızda beyaz varsa, saçınız daha öncesinden boyalıysa, istediğiniz renk daha açık ve ya daha koyuysa, saçınızda hiç boya yoksa nasıl bir yol izlemelisiniz bunları anlatalım.

   a) Saçınızda beyaz varsa (%10 %20 %30 %40 %50 %60 %80 %90 %100 oran ayırtmaksızın) .(nokta) dan öncesi yazan numaralı boya ile desteklemelisiniz. Yani 8.35 boya yapacaksanız . (nokta)'dan öncesi olan 8. numaralı boyadan çeyrek tüp (10 gr - 15 gr) kullanmalısınız.
Efendim kullanmasak olmaz mı? Ben kullanmıyorum renkten memnunum? Olabilir elbette ama beyaz kapatmakta sorun yaşıyorsanız bir deneyin derim. Teknik bilgiye boğmuyorum basit dille yaparsanız daha güzel olur.

  b) Saçınız daha öncesinde boyalı ise şöyle düşünün. Boyamak istediğiniz renk saçınızdan koyu ise hiç bir sıkıntı yok! Yok boyamak istediğiniz renk saçınızdan açık bir renk ise olmaz! Basit ve özümsenmesi gereken altın kuraldır efendim. Saçım kumral, sarı renk vursam tutmaz mı? Hayır tutmaz sonuç 2 renk çıkacaktır aman deyim yapmayın. 3 kuruş kâr edicem diye 5 kuruşluk zarar edersiniz dikkat!

  c) Saçınızda hiç boya yok ise pek takılacak bir husus yok bir çok rengi direkt olarak uygulanabilirdir. Ancak 8-9-10-11-12 numaralar ile başlayan herhangi bir renk uygulanacaksa saçınızın uçları daha koyu olacaktır! Eee ne yapcaz? Düşünmeyin efendim basit. Saçımızın uçlarına abimizi çağırıp 1 numara daha büyüğünü uygulayacağız. Örneğin 9 numara ile saçımızın diplerini boyayacaksak uçlarına 10 numara ile boyayacağız.

Ve son olarak 3. başlığımıza geçerek en son dokunuşlarımızı yapalım. Size basit bir şekilde saçınızı boyarken dikkat etmeniz gereken en önemli yerleri yazmak istiyorum. İlk olarak, şakak bölümünüz. İkinci olarak kulak arkası bölümünüz. Üçüncü olarak tepe ve ensenizin üst bölümü. Bu bahsettiğim bölümler evde saç boyayan hanımların en çok kaçırdığı boyayamadığı bölümlerdir.


Buradaki yazımız siz okuyucularımıza evde yaşanılan boyama hataları baz alınarak çözümleri en basit dille anlatabilmek adına yazılmıştır. İşin teknik boyutlarını ve detaylarını sizlere uzun uzun anlatacağımız yazılarda gelecektir elbette ancak burada merak ettiğiniz teknik ve detayları yorum olarak bildirmeniz gerekmektedir. Siz sorun biz yazalım :) Zira bu konu üzerine kitap yazılacak kadar geniş ve kapsamlıdır.

1 yorum

Bu yorum yazar tarafından silindi.


EmoticonEmoticon